fredag 6 mars 2009

Vad ska man tänka på för att kunna må så bra som möjligt. Svår fråga...
Le
Le kan man alltid göra, le mot någon så ler dom oftast tillbaka. Skratta mycket så skrattar världen tillbaka med dig.
Håll dig ren och fräch. Det är så mycket lättare att andas då.
Klä dig i kläder som får dig att känna dig bekväm. Kläder som du mår bra i, skor som är snygga och som sitter rätt på foten.
Lukta gott. Ha alltid en parfymgnutta på dig som du trivs i.
Bry dig inte så mycket om vad andra tycker utan lev ditt liv. Det kommer alltid att finnas dom som inte gilla det du gör. Bry dig om dom som gör det i stället. Dom som inte gillar dig idag kanske ändrar uppfattning om dig i morgon.
Le le le du mår så mycket bättre då.
Säg snälla saker, gör snälla sker, va snäll.
Det känar du på i längden.
Älska dig själv för du är underbar.
Det finns alltid någon som tycker om dig, tänk på de.
Vill du utväcklas, ta till dig av kritik. Kan kännas jobbigt, men du är aldrig färdiglärd, du kan alltid bli bättre. Du kan alltid nå lite längre. Ingenting är omöjligt, om inte du tror att det är det.
Jag ska försöka att leva mitt liv här och nu, jag ska försöka njuta av stunden, den kanske inte kommer tillbaka. Jag ska göra allt som jag vill, jag ska ta vara på varje litet ögonblick.
Jag ska gå barfota på sommaren, jag ska dansa på ängen, jag ska lyssna på fåglarna, höra vinden som spelar i träden. Jag ska njuta av att se vågorna slå in emot stränderna.
Det är nu jag lever och jag ska ta vara på det.
Jag ska ta vara på mina vänner, jag ska skratta med dom, jag ska gråta med dom, jag ska älska.
Jag kan älska, jag har rätt att älska.
Livet är här och nu, våga ta steget fullt ut.
Ingen kommer att göra det åt dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar